Daglig har jeg gleden av å stupe ned i en skattekiste av tall som gir innsikt i hvordan våre kunder responderer på det vi i Gyldendal tilbyr av produkter og tjenester. Denne øvelsen er så meningsfull for arbeidsdagen min at jeg har behov for å dele min begeistring med dere.
Jeg snakker om salgsverktøyet SAC, som gir detaljerte og skreddersydde rapporter om alt vi foretar oss. Hvorfor vie et blogginnlegg til dette? Jo, fordi jeg har en mistanke om at denne skattekista er underutforsket hos mange, samtidig som jeg vet at de aller fleste er interessert i å motta meningsfulle rapporter som gir innsikt i hvordan det vi tilbyr blir mottatt av våre kunder og brukere.
SAC drives av to svært kompetente og service-innstilte karer som heter Kevin Minh Nguyen (systemeier) og Fredrik Larsson (forretningsanalytiker). De kan sørge for at du får akkurat de rapportene som gir mening for din virksomhet, avdeling og funksjon.
Barnesykdommene som preget SAC i en tidlig fase er borte, og jeg kan love dere at Gyldendal har aldri hatt et bedre eller mer pedagogisk oppbygget verktøy som gir kontinuerlig innsikt i vår omsetningsutvikling.
Derfor denne oppfordringen:
- Slutt å bruk andre mindreverdige verktøy av gammel vane.
- Bruk tid på å sette deg inn i SAC (lenken ligger nederst til høyre under Hovedmenyen på intranettet). Søk hjelp dersom du er i villrede.
- Ta kontakt med Fredrik eller Kevin slik at du kan sikre de skreddersydde rapportene du ønsker deg.
Alle som føler et økonomisk ansvar for Gyldendals omsetning – enten du jobber i redaksjon, marked, salg eller ledelse – bør bruke SAC jevnlig.
Med ønske om en tallrik arbeidsdag,
Arne